پایگاه خبری پولیتیکو در یادداشتی از هنریک اف راسموسن، مدیر اجرائی مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) در روز ۱۳ نوامبر ۲۲ آبان‌ماه به موضوع ایران و اروپا پس از عملیات طوفان الاقصی پرداخته است و در ادعایی واهی ایران را تهدیدی مستقیم برای اروپا می‌نامد.

توافق ایران و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، این پایگاه خبری عنوان می‌دارد: تلاش طولانی ایالات متحده، اروپا و اسرائیل برای «مدیریت» به جای حل مشکلات امنیتی در منطقه، شکست مطلق را ثابت کرده است. و رویکرد اسرائیل در «چمن‌زنی» با حملات محدود علیه حماس در غزه (هر چند سال یکبار)، فوری‌ترین نمونه از سیاستی است که دیگر قابل اجرا نیست.

پولیتیکو در اقدامی شنیع و ظالمانه به نابودی کامل حماس و غزه توصیه کرده و عنوان می‌دارد: بنابراین، اسرائیل برای محافظت از شهروندان خود اکنون باید یک بار برای همیشه با حماس برخورد کند. ایالات متحده و اروپا باید تمام حمایت‌های لازم را به این کشور بدهند و این شامل اعمال فشار دیپلماتیک برای رد پناهگاه‌های حماس در مکان‌هایی مانند ترکیه و قطر می‌شود.

این پایگاه اذعان می‌دارد: با این حال، پشت حماس، یک تهدید وجودی بزرگ‌تر برای اسرائیل نهفته است که تهدیدی مستقیم برای امنیت غرب در کل است، و آن ایران است.

در ادامه این یادداشت و در ادعایی واهی درباره برنامه هسته‌ای ایران عنوان شده است: رژیم ایران که از حماس حمایت می‌کند و به نظر می‌رسد هرگز فرصتی را برای فراخوان «مرگ بر اسرائیل» یا «مرگ بر آمریکا» از دست نمی‌دهد، به مسیر خود به سمت سلاح‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد. و در حالی که شعارها در تهران ممکن است بیشتر بر ایالات متحده متمرکز باشد، اروپا نسبتاً بیشتر در معرض موشک‌ها، پهپادها، نیروهای نیابتی تروریسم و تهدیدهای نفت و گاز ایران است.

پولیتیکو مجددا در ادعایی می‌افزاید: اقدامات خصمانه این کشور به طور مستقیم بر اروپا تأثیر گذاشته است. روسیه بیش از یک سال است که پهپادهای ایرانی را علیه اوکراین مستقر کرده است و پدافند هوائی و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را تحت فشار قرار داده است. تهران همچنین به طور فعال به مسکو در ایجاد ظرفیت تولید پهپادهای بومی کمک می‌کند و به طور بالقوه روسیه را قادر می‌سازد تا بیش از ۶۰۰۰ پهپاد تهاجمی جدید تا تابستان ۲۰۲۵ بسازد. و این پهپادها فقط تهدیدی برای اوکراین نیستند، بلکه تهدیدی برای هر کشور هم مرز با روسیه در ناتو هستند.

در ادامه عنوان شده است: علاوه‌بر آن، خطر اقتصادی شدیدی وجود دارد که موضع تهدیدآمیز ایران و حمایت از نیروهای نیابتی در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) برای اروپا به همراه دارد.

این پایگاه خبری تحلیلی همچنین عنوان می‌دارد: حملات ۷ اکتبر اسرائیل را بر آن داشت تا تولید میدان گازی تامار در دریای مدیترانه را متوقف کند، زیرا این میدان در محدوده حملات موشکی غزه قرار داشت و به نوبه خود منجر به افزایش فوری قیمت در اروپا شد. این افزایش قیمت در مقایسه با اثرات اقتصادی احتمالی تشدید تنش توسط دیگر گروه‌های نیابتی ایران- مانند حزب‌الله لبنان یا حوثی‌ها در یمن- کمرنگ می‌شود، چه رسد به هر تلاشی از سوی خود ایران برای بستن تنگه هرمز، جایی که بیش از یک‌پنجم عرضه نفت جهان به صورت روزانه کاهش می‌یابد.

در ادامه پولیتیکو مدعی شد: در نهایت، داشتن یک سلاح هسته‌ای همراه با فناوری پیشرفته موشکی برای تحویل، ایران را توانمند می‌سازد و جرأت می‌بخشد تا شدت را افزایش دهد و تهدید هسته‌ای نه‌تنها علیه اسرائیل، بلکه علیه اروپا نیز باشد.

این رسانه آمریکایی در ادعایی واهی عنوان می‌دارد: ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک شده است. دیوید آلبرایت، همکار من در مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل، تخمین می‌زند که ایران می‌تواند تنها ظرف شش ماه یک سلاح هسته‌ای خام بسازد، در حالی که زمان تخمینی برای ساخت زیرساخت‌های تسلیحات هسته‌ای قابل حمل موشکی تولید انبوه دو سال است.

نویسنده این یادداشت در اقدامی ظالمانه غرب را به فشار بیشتر بر ایران توصیه می‌کند و عنوان می‌دارد: تنها یک گزینه را برای اسرائیل، اروپا و ایالات متحده باقی می‌ماند: رویکرد «صرفا چوب‌دار» که فشار نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران را به حداکثر می‌رساند. در حالی که ایالات متحده و اسرائیل موقعیت بهتری نسبت به اروپا برای مقابله نظامی با ایران دارند، کشورهای اروپایی قدرت قابل توجهی برای فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر این کشور دارند.

پولیتیکو با اشاره به بند مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ و در متن برجام ایران را تهدید به فعال‌سازی این بند کرده و عنوان می‌دارد: از آنجایی که طرف‌های برجام، فرانسه، آلمان و بریتانیا این قدرت را دارند که یک «بازگشت سریع» ایجاد کنند و رژیم تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران قبل از برجام را بازگردانند. نکته مهم این است که چنین بازپس‌گیری تحریم‌های موشکی علیه این کشور را که در ماه اکتبر منقضی شده بود، دوباره برقرار می‌کند و از کمک قانونی روسیه و سایرین به توسعه موشک‌های پیشرفته ایران جلوگیری می‌کند. همچنین حمایت ایران از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را به خطر می‌اندازد. علاوه‌بر این، یک بازپس‌گیری راه را برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده اروپا بر بخش‌های کشتیرانی، بانکی و انرژی ایران که بسیاری از آنها قبل از برجام وجود داشتند، هموار می‌کند.

کد خبر 807191
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    12 13
    آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد/ و باز هم 100 درصد آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    15 7
    اگر ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک شده است و ما همه جانبه حمایت و استقبال می کنیم تجاوز و حمله اسرائیل و آمریکا به نوار غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت سلاح هسته ای 100 درصد واجب است..
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    13 10
    بهترین گزینه و بهترین پاسخ در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و اسرائیل 100درصد فقط ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 5
    اسرائیل و آمریکا به همراه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای بی امنیت سازمان بی ملل از انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای علیه مردم غزه استفاده کردند و هنوز هم استفاده می کنند.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 2
    ایران درباره خطر سلاح‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل هشدار داد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    8 3
    تهدیدات هسته‌ای اخیر رژیم اسرائیل خطر این سلاح‌ها رافزایش میدهد رژیم جنایتکار صهیونیستی از تمام خطوط قرمز عبور کرده است.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 2
    در این مدت 39 روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 700 هزار کودک در غزه آواره شدند.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 4
    در این مدت 39 روز اسراییل به همراه آمریکا بیش از 60 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    نماینده رژیم کودک کش صهیونیستی را در سازمان ملل بازداشت کنید و سران رژیم کودک صهیونیستی و نظامیان کودک کش اسرائیلی به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ نوار غزه باید در دادگاه های دیوان کفیری بین المللی محاکمه شوند. در این مدت 38 روز اسراییل به همراه آمریکا بیش از 55 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که 100 درصد فقط مشکل بیماری روحی و روانی دارد. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است. سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 3
    سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است با گذشت سی و هشت روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنایت‌های این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسیده است که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند. که حامیان این رژیم جنایتکار و آنهایی که جنایت‌های این رژیم را تأیید و یا در برابر آن سکوت اختیار کرده‌اند، مسئول این جنایت‌های وحشیانه هستند. که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 2
    جنایات رژیم صهیونیستی در ۸۶ سال گذشته/ که بخش اول درباره فهرست ۸۶ سال جنایات رژیم کودک‌ کش و آپارتاید اسرائیل و بخش دوم درباره قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی است. شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر (طوفان الاقصی)، تخریب بیش از ۳۳ هزار ساختمان مسکونی و زیرساخت و آوارگی یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر، از جمله جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه مرتکب شده است. همچنین طی ۸۶ سال گذشته ۵۱۲ قطعنامه علیه اسرائیل توسط مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر به تصویب رسیده و ۵۵ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی توسط آمریکا وتو شده است.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    نماینده رژیم کودک کش صهیونیستی را در سازمان ملل بازداشت کنید و سران رژیم صهیونیستی و نظامیان اسرائیلی به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ نوار غزه باید در دادگاه های دیوان کفیری بین المللی محاکمه شوند.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    آمریکا جنایتکار باید پاسخگو باشد چون به خاطر که در جنگ غره مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کفیری بین المللی محاکمه شود.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 3
    رژیم جنایتکار صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از تمام خطوط قرمز عبور کرده است.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس آمریکا جنایتکار باید به داند دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله درمورد سلاح هسته ای، برجام و... را ندارد.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    حداقل ۱۰۲ کارمند سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در غزه توسط اسرائیل و آمریکا کشته شده‌اند برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 3
    هشدار سازمان‌های حقوق بشری به واشنگتن درباره ارسال مهمات به تل‌آویو ده‌ها سازمان حقوق بشری در آمریکا به دولت جو بایدن در خصوص ارسال گلوله‌های توپ 155 میلی‌متری برای رژیم صهیونیستی و تشدید جنایات علیه مردم غزه در نتیجه این اقدام هشدار دادند.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 4
    حملات پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه/ گروه «مقاومت اسلامی عراق» با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حملات، گفت که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، با استفاده از چند پهپاد به پایگاه‌های آمریکا حمله کرده است.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 4
    مدعیان حقوق بشر، حامی جنایات اسرائیل هستند که گروههای مدعی حقوق بشر، به هر بهانه‌ای، بدون هیچ خجالتی، از اسرائیل حمایت می‌کنند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 2
    که رژیم صهیونیستی در جنایت خود علیه مردم غزه، از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. گروههایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و مدعی هستند که جهان مبتنی بر حقوق بین‌الملل است، به هر بهانه‌ای، بدون هیچ خجالتی، از اسرائیل حمایت می‌کنند. که کادر درمان، بیماران و همراهان آنان در داخل بیمارستان «القدس» غزه، بدون آب، غذا و برق محاصره شده‌اند. حنجل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مستقیما کادر درمان را هدف قرار می‌دهد، گفت: با وجود هماهنگی قبلی، اسرائیل مخالف تخلیه بیمارستان القدس است. ما نیز به خاطر حملات مداوم، قادر به ارائه خدمات درمانی نیستیم. گروههای مدعی حقوق بشر در تمامی جنایات صهیونیستها علیه مردم فلسطین، از آنان حمایت می‌کنند و کشورهایی که از حق ملت فلسطین در بازگشت و تشکیل کشور مستقل حمایت می‌کنند، دروغ و سیاه‌نمایی بیشتری را از آمریکا و غرب نخواهد پذیرفت. جهان امروز علیه تاریخ استعماری اروپا و حمایت آمریکا از اسرائیل به پا خاسته است. اسرائیل با حمایت غرب و به بهانه‌های واهی حدود 12 هزار فلسطینی را کشته است و وجدان جهانی باید در قبال این جنایات بیدار شود.
  • بابائی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 3
    جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که 100 درصد فقط مشکل بیماری روحی و روانی دارد. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 3
    کشتار زنان و کودکان در غزه ناقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است جنایات صهیونیست‌ها نه تنها بر خلاف کرامت و شأن والای انسانی است، بلکه ناقض مصادیق متعددی از حقوق بشر به خصوص حقوق زنان و کودکان در اسناد بین‌المللی است. جنایت‌های وحشیانه و کم نظیر رژیم غاصب صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی بیانگر آن است که لرزه به خانه عنکبوت افتاده و همانا که طبق وعده خداوند، خانه عنکبوت سست‌ترینِ خانه‌هاست. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی که در امتداد بیش از ۷۰ سال جنایت و ظلم علیه مردم مظلوم فلسطین را یادآور ش این جنایات نه تنها بر خلاف کرامت و شأن والای انسانی است، بلکه ناقض مصادیق متعددی از حقوق بشر و به خصوص حقوق گروه‌های حساس از جمله زنان و کودکان در اسناد بین‌المللی است. با این حال اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی به منزله نقض آشکار حقوق بشر به موجب اسناد بین‌المللی و زیر پا گذاشتن اصول و کرامات انسانی است.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 3
    نگاهی بر جنایات رژیم صهیونیستی در ۸۶ سال گذشته برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 4
    در 39 روز بیش از 55 خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند تجاوز و حمله اسرائیل و آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی به نوار غزه نشان داد که ساخت بمب اتمی واجب است.
  • بابائی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 3
    پایگاههای آمریکایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 2
    حمله نظامی اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به غزه باید متوقف شود
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    حامیان رژیم صهیونیستی جنایتکار اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و عمل کند جنایت‌های صهیونیست‌ها جنایتکار با همکاری آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار انجام می‌شود.
  • بابائی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 3
    1 - اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. 2 - اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 3
    ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. بیش از 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و غزه و ضد اسرائیل است.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 4
    شهادت 56 خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. مدعیان حقوق بشر نه تنها از کنار جنایات غزه می‌گذرند؛ بلکه حمایت هم می‌کنند.
  • بابائی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 4
    اوکراین علیه مسکو و دیگر شهرهای روسیه از پهپاد های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. آمریکا بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. غرب بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ناتو بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ترکیه بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها در رسانه های اعتراف و اعلام کرده است که ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می کند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ در افغانستان هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2003 تاکنون عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ در سوریه هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2015 تاکنون عامل اصلی جنگ در یمن هستند.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 3
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ در این مدت 13 سال بیش از 999 هزار تروریست از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه و عراق شده‌اند و همچنان نیز ادامه دارد. چرا رسانه‌های بیگانه از سال 2011 تاکنون که در مورد جنایت های تروریستهای وابسته به ترکیه در سوریه سکوت می‌کنند؟
  • م ح IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 3
    حقوق بشر آبکی به همین میگن....برو دادبزن وجیق بکش که آزادی بیان رعایت بشه‌....بعدش حکومتاشون هر غلطی بخواند میکنند....خرند یا ما را.....‌
  • م ح IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 3
    حقوق بشر آبکی به همین میگن....برو دادبزن وجیق بکش که آزادی بیان رعایت بشه‌....بعدش حکومتاشون هر غلطی بخواند میکنند....خرند یا ما را.....‌
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 3
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - غرب 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 3
    شبکه ANT TV باکو به فکر حل وصل مشکلات ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد که از سال 1992 تاکنون حل وفصل نشده است، نه به فکر مردم آذربایجان ایران شبکه ANT TV باکو دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    شبکه ANT TV باکو به فکر حل وصل مشکلات ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد که از سال 1992 تاکنون حل وفصل نشده است، نه به فکر مردم آذربایجان ایران شبکه ANT TV باکو دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    رژیم اسرائیل با انجام اقدامات تروریستی ایجاد واهمه می‌کند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند. آمریکا منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. غرب منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. سازمان ملل ناتوان و عاجز باید اقدامی فوری برای توقف تجاوز اسرائیل انجام دهد. اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر سال‌ها است که از داعش حمایت می‌کند. آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵/ صهیونیست ها و تروریست ها و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب جنایت می کنند و آدم می کشند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    هم حقوق بین‌الملل و هم منشور سازمان ملل، حق مشروع تعیین سرنوشت و همچنین حق دفاع از خود را برای مردم فلسطین در مبارزه مداوم آنها علیه اشغالگری و تجاوز نظامی اسرائیل به رسمیت می‌شناسند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    رژیم اسرائیل نمی‌تواند با سرزنش نادرست ایران از پاسخگویی فرار کند. این رژیم آپارتاید به طور غیرقابل انکاری مسؤول از دست دادن غم انگیز جان‌های بیگناه ناشی از جنایات مداوم خود علیه غیرنظامیان در غزه است. اکنون بیش از یک ماه از اعلان جنگ اسرائیل به غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی، که به عنوان رژیم اشغالگر عمل می‌کند، می‌گذرد، که نقض آشکار تمام هنجارهای مرتبط حقوق بین‌الملل، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر است. بمباران بی امان ادامه دارد و شب و روز در بین غیرنظامیان بیگناه وحشت ایجاد می‌کند و این رژیم ظالم دست از کار نمی‌کشد و بی‌شرمانه از هر وسیله‌ای که در اختیار دارد برای محو مردم بی دفاع غزه استفاده می‌کند و تا آنجا پیش می رود که وقیحانه تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌کند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    همانطور که در جلسه توجیهی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۰ نوامبر (S/PV.۹۴۷۲) اذعان شد، وضعیت نوار غزه به نقطه بحرانی و فاجعه بار رسیده است که نیازمند اقدام فوری بین‌المللی است. مردم غزه که ۱۶ سال در محاصره قرار گرفته‌اند، اکنون با تخریب خانه‌ها و خانواده‌های خود روبرو هستند. بیمارستان‌ها مملو از بیماران مجروح، بیمار و در حال مرگ است. هزاران آواره در بیمارستان‌ها و مدارس پر ازدحام و ناامید به دنبال وسایل ضروری هستند. بیش از ۱۱۰۰۰ نفر در غزه کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند و بیش از ۳۵۰۰ نفر از جمله ۱۷۰۰ کودک مفقود شده یا در زیر آوار محبوس شده‌اند.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که به مسؤولیت‌های خود عمل کند و اقدامات قاطعی را انجام دهد تا رژیم اسرائیل را مجبور به توقف اشغال و خصومت‌ها، پایان دادن به جنایات، تضمین دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه و تسریع در تحویل فوری تجهیزات حیاتی به غزه کند. همچنین ضروری است که رژیم اسرائیل به طور مداوم به تعهدات بین‌المللی خود، از جمله تعهدات مندرج در قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر، پایبند باشد. ایران در حمایت بی‌دریغ خود از حقوق مشروع مردم فلسطین ثابت قدم است و مصمم است تا پایان اشغالگری در کنار آرمان‌های آنان بایستد.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    وجود چنین تسلیحاتی، در سطح منطقه‌ای یا جهانی، تهدیدی برای بشریت به شمار می‌رود و اغلب به عنوان ابزاری برای باج گیری عمل می‌کند. در سطح بین‌المللی، نیاز مبرمی به پرداختن به خطرات مربوط به اشاعه احتمالی سلاح‌های هسته‌ای توسط ایالات متحده و ناتو وجود دارد. در سطح منطقه‌ای، زرادخانه تسلیحاتی که در اختیار رژیم اسرائیل است، نگرانی‌های واقعی و گسترده‌ای را در مورد اشاعه ایجاد کرده است. تهدیدات هسته‌ای اخیر مقامات بلندپایه رژیم اسرائیل علیه ایران و فلسطین، خطر این سلاح‌ها را در دست چنین رژیم نامشروعی برجسته می‌کند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی خواستار بمباران اتمی غزه شد، اظهاراتی که واکنش‌‌هایی را به همراه داشت و او پس حرفش را پس گرفت و از موضعی که اتخاذ کرده بود عقب‌نشینی کرد. قبل از او هم بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدات صریحی در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران را مطرح کرد. در همین خصوص چندی پیش امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت درباره تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی خواست که ضمن محکوم کردن اظهارات بی‌پروا و خطرناک مقامات این رژیم، به آن فشار وارد کند تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    با توجه به جنایات اخیر در خاورمیانه، ما نگرانی فوری خود را در مورد سیاست مبهم هسته‌ای اسرائیل و استفاده بالقوه از سلاح‌های کشتار جمعی در درگیری غزه یا جاهای دیگر ابراز می‌کنیم. محرمانه بودن توانایی‌های هسته‌ای اسرائیل تهدیدی قابل توجه برای ثبات منطقه است و خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به این موضوع هستیم.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    اکنون، بیش از هر زمان دیگری، ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی به‌عنوان گامی اساسی به سوی آینده‌ای امن‌تر و مطمئن‌تر است. ما از «بیانیه مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد تهدید استفاده از سلاح های هسته‌ای توسط اسرائیل» که با حمایت کامل و ارزشمند کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ۶ نوامبر ۲۰۲۳ به تصویب رسید، استقبال می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم بیانیه دیگری توسط این کنفرانس در محکومیت تهدید هسته‌ای ناشی از رژیم اسرائیل صادر شود. هدف این اعلامیه محکومیت استفاده یا تهدید سلاح‌های هسته‌ای و تأکید بر ضرورت شفافیت، رفتار مسؤولانه و تعهد به قطعنامه‌های صلح آمیز در منطقه است.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    ضروری است که جامعه بین‌المللی این تهدیدات رژیم اسرائیل را به عنوان یک زنگ بیدارباش آشکار بپذیرد. اقدامات رژیم اسرائیل از جمله مصادیق تروریسم و خرابکاری علیه برنامه‌های هسته‌ای غیرنظامی و دانشمندان در منطقه، مداخله فوری نهادهای بین‌المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را می‌طلبد. از سوی دیگر، امتناع بی‌دلیل اسرائیل از شرکت در این کنفرانس حیاتی، که با حمایت تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده تقویت شده است، غیرقابل دفاع است. چنین بی میلی و حمایت‌های خارجی مانع از بحث‌های حیاتی برای امنیت جهانی می‌شود. توقف این مانع و تشویق مشارکت معنادار به نفع ثبات بین‌المللی ضروری است. علاوه بر این، هر کشور دیگری که فعالیت‌های تسلیحاتی اسرائیل را امکانپذیر می‌کند، قوانین بین‌المللی را نقض و به تکثیر این سلاح‌های خطرناک کمک می‌کند.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    با در نظر گرفتن بحث‌های موضوعی خاص، تعیین مناطقی که نیاز به توجه بیشتری دارند، بسیار مهم است، پیشنهادهایی را مطرح کرد از جمله اینکه وظیفه مناطق عاری از سلاح هسته‌ای، اطمینان از عدم وجود سلاح در آن منطقه است، بنابراین ما بر ضرورت خلع سلاح واقعی قبل از ایجاد مناطق عاری از سلاح هسته‌ای تأکید می‌کنیم. پرداختن به این موضوع در ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های هسته‌ای به ویژه در منطقه‌ای مانند خاورمیانه با وجود واقعی سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه بسیار مهم است. در پیشبرد این هدف، سایر جنبه‌ها و گزینه‌های حیاتی برای راستی‌آزمایی می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. در این راستا، پس از بحث‌های موضوعی، این موضوع باید برای حل و فصل جامع به کمیته کاری ارجاع داده شود که کارشناسان فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو پیگیری و شکاف‌های موجود را به طور موثر برطرف کنند.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    استفاده از فناوری‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی برای مقاصد صلح آمیز، با توجه به تجربیات گذشته مبنی بر عدم انطباق کافی توسط کشورهای در حال توسعه حیاتی است. تفاوت بین تعهدات کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته در مورد دسترسی صلح آمیز به فناوری، مستلزم مفاد دقیق در معاهده منطقه‌ای است. با پیش‌بینی تسهیل دسترسی صلح‌آمیز به فناوری، این معاهده باید نه تنها به رسمیت شناختن این حق، بلکه مکانیسم‌های اجرایی مشخص برای دفاع از حقوق اعضا در برابر هرگونه مانع را تضمین کند. جلوگیری از اقدامات قهری یکجانبه در راستای فناوری صلح آمیز و همکاری بین‌المللی ضروری است.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    با اذعان به اهمیت مشارکت ذینفعان داخلی در تسهیل هدف نهایی کنفرانس، پیشنهاد می‌شود نشست‌های منطقه‌ای برای مشارکت همه ذینفعان داخلی از بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در سطح عالی برگزار شود. ایران همچنان در پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود مصمم باقی می‌ماند و در عین حال مجدانه از منافع ملی خود مطابق با قوانین بین‌المللی محافظت می‌کند.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷/ رژیم جعلی صهیونیستی بیجا و غلط کرد والسلام نامه تمام
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    ۳۱۴۱ دانش‌آموز فلسطینی شهید شدند/ ویرانی ۴۵ مدرسه/ که ۳۱۴۱ دانش آموز در غزه و کرانه باختری از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته به شهادت رسیده‌اند.
  • اعتراض IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲/ حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب اسرائیل جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی است باید در خصوص حملات اسرائیل به بیمارستان‌های غزه به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود. باید یک کمیته تحقیق مستقل و همچنین دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به عنوان «جنایت جنگی» تحقیقات به عمل آورد. اسرائیل تاکنون هیچ ادله جدی در خصوص اینکه بیمارستان‌ها در غزه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه نداده است؛ کابینه اسرائیل باید حملات به بیمارستان‌ها را متوقف کند.
  • اعتراض IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴/ نیروهای آمریکائی در منطقه خاورمیانه از سال 2001 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2011 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در یمن از سال 2015 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در اوکراین از سال 2021 تاکنون چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    حملات آمریکا به مراکز درمانی در غزه جنایت جنگی است. حملات اسرائیل به مراکز درمانی در غزه جنایت جنگی است. رژیم جنایتکار صهیونیستی با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا از تمام خطوط قرمز عبور کرده است.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    صهیونیست‌ها با ورود به غزه قبر خود را کنده‌اند که صهیونیست‌ها هرگز نمی‌توانند خود را از ویرانی‌های غزه نجات دهند. که آمریکا و صهیونیست‌ها گمان می‌کنند اینکه توانسته‌اند چند متر وارد غزه شوند، پیروز شده‌اند، اما آن‌ها در «توهم» به سر می‌برند. صهیونیست‌ها با هر متر ورود به خاک غزه قبر خودشان را با دستانشان حفر می‌‌کنند؛ آن‌ها هرگز نمی‌توانند از ویرانی‌های غزه خارج شوند و به زودی ضربات به شدت دردناکی از مقاومت خواهند خورد که هرگز فراموشش نمی‌کنند. غزه نمایشگاه لیبرال‌دموکراسی غرب است و مدعیان غربی ماهیت واقعی خود را در این جنایات به نمایش گذاشتند. جنگ فعلی در فلسطین به خصوص غزه با صهیونیست‌ها نیست، بلکه با آمریکا و نظام سلطه است. که مقاومت غزه خود به تنهایی این نبرد را آغاز کرده و با حکمت و درایت خود در آن پیروز خواهد شد.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    صحنه میدان نشان می‌دهد ارتش اسرائیل زمان محدودی برای انجام عملیات خود در غزه دارد. چراکه خشم مردم در منطقه و جهان از یک طرف وکلافگی افکارعمومی در ایالات متحده و سایر کشور‌های متحد صهیونست‌ها نسبت به جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها، می‌تواند تل‌آویو را محدود کند. فراموش نکنیم جنایت‌های جنگی اسرائیل در غزه باعث همدردی در سراسر جهان برای آرمان فلسطین شده است. مضاف بر این شهادت هر غیرنظامی دیگر در غزه منجر به افزایش اعضای حماس در آینده خواهد شد.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سالیان قبل جواب سخنان منفعلانه امروز آقای ظریف را که گفته مردم ایران از سیاست دولت ما که تلاش می‌کند از فلسطینی‌ها هم داغ‌تر باشد، خسته‌اند به محکمی داده آنجا که فرموده قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‏‏ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگان آنان سلب خواهد کرد.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    هرچه به لحظات سرنوشت‌ساز جنگ غزه و ضرورت کمک به مقاومت بیشتر نزدیک می‌شویم، بعضی‌ها در داخل ماموریت پیدا می‌کنند روایتی انحرافی از جنگ با اسرائیل ارائه کنند. این افراد از روی جهل یا خیانت در مقاطع حساس بعد از جنگ تحمیلی نیز یک ماموریت تعریف شده داشتند و آن ترساندن مردم ایران از عواقب مقاومت در مقابل نظام سلطه بود و هست.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    صهیونیست‌های نادان به دلیل عدم درک صحیح از بلایی که دچارش شده‌اند، در حال بازی با آتش هستند. از طرفی نمی‌توانند نبرد را متوقف کنند‌، چون گزینه‌ای برای پایان آتش ندارند و توقف نبرد مساوی با پیروزی قطعی حماس است و از طرف دیگر ادامه دادن آن به صلاح شان نیست. این است که تداوم وضع موجود در هرشکلی رژیم کودک‌کش را قطعا به سمت خسارات جبران ناپذیر هدایت خواهد کرد.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    ظریف ایران می‌گوید اگر بمب‌های آمریکا بیاید مردم ایران از بین می‌روند. در مصر هم همانندان ظریف‌ می‌گویند اگر وام‌های آمریکا بسته شود، مردم مصر از گرسنگی می‌میرند. ظریف‌های لبنان هم می‌گویند، اگر ناو آمریکا بیاید لبنان اشغال می‌شود. در عراق هم ظریف‌هایی وجود دارند که می‌گویند اگر آمریکا عصبانی شود عراق نابود می‌شود. ظریف‌های ترکیه هم می‌گویند اگر آمریکا نگران شود اقتصاد ترکیه غرق می‌گردد. امثال ظریف‌ در اردن می‌گویند اگر آمریکا بدگمان شود در اردن کودتا می‌شود. با این ظریف‌ها که کارشان تضعیف مقاومت در مقابل نظام سلطه در بزنگاه‌های حساس است چه باید کرد؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    اگر کشورهای اسلامی و عربی از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان صادرات انرژی به رژیم صهیونیستی را برای سه روز متوقف می‌کردند ماشین نظامی صهیونیست‌ها از کار افتاده بود و امروز شاهد این همه خسارت‌های سنگین جانی و مالی توسط اسرائیل جنایتکار نبودیم.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    برای توقف اسرائیل و آمریکا به شوک جدی و اساسی نیاز است. دقیقا مثل توقف صادرات انرژی به اسرائیل توسط کشورهای عربی و یا اقداماتی مثل انهدام ناوچه ساعر۵ ارتش اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان که موجب آتش‌بس شد.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 0
    تنها فايده نتانياهو اين بود كه چهره جنایتکار، خشن و متجاوز رژیم صهیونیستی را در قتل‌عام زنان و کودکان در غزه به روشنی و بدون روتوش در جهان به نمایش گذاشت و پایه‌های رژیم جعلی اسرائیل را متزلزل‌تر ساخت.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    امروز حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه، ملاک شرافت کشورهاست و دولت‌های حامی رژیم اسرائیل، بی‌شرف‌ترین و پست‌ترین موجودات روی زمین‌اند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    اسـرائیل غاصب اعلام کرده دو سال برای عملیات زمینی در غزه تمرین کردیم. این یعنی این که صهیونیست‌ها دو سـال است درحال تمرین برای جنایت‌های وحشیانه و بزدلانه قتل زنان وکودکان از راه دور هستند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    ‏در پاسخ به اظهارات برخی که این روزها از نقش حزب اللهی ها در کشور گفتند عرض می‌کنم مگر جنگ را جز این‌ها اداره کردند؟ کمک به مردم در همه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و مقابله با حوادث گوناگون و توطئه‌های دشمنان مردم طی این 40 سال را چه کسانی انجام دادند؟ عملکرد 8 ساله مدعیان اخیر و به کارگیری افراد ناکارآمد و پرونده سیاه برجام بدفرجام که منجر به نابودی اقتصاد کشور شد و مردم را به خاک سیاه نشاند آیا قابل فراموشی است؟!
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 0
    آقای ظریف؛ اگر نامه نگاری و نطاقی‌تان گل کرده چرا به مجامع جهانی، از جمله سازمان ملل، یونسکو، هلال احمر جهانی، سازمان حمایت از زنان، کودکان، محیط زیست و سران سفاک غرب نامه نگاری نکردید که این کشتار وحشتناک را پایان دهند؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 0
    ملت قهرمان ایران هیچ‌گاه دفاع از شرف خود را نادیده نمی‌گیرد و خسته نمی‌شود، اما از فریبکاری و ناکارآمدی افرادی مثل ظریف و دولت فاجعه‌آفرین متبوع وی به ستوه آمده و از جنایتکاری آمریکا و ایادیش همچون اسرائیل بی‌تاب شده‌اند.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    از متولیان بررسی تأیید صلاحیت نمایندگان درخواست می‌شود در بررسی‌ها با دقت و کنکاش از ورود افراد جاسوس بیگانگان به مجلس جدا جلوگیری نمایند تا تجربه‌ای همانند مجلس ششم تکرار نشود .
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    امید است به‌زودی شاهد ریشه کن شدن غده سرطانی رژیم جنایتکار اسرائیل باشیم
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    جنایت صهیونیست‌ها باعث انزوای جهانی این رژیم جهلی شده است
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار مسئول اصلی تداوم بمباران‌ها در غزه بوده است.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    تنها گزینه مردم ایران علیه آمریکا، غرب و اسرائیل لغو برجام و هم ساخت بمب اتمی است و هم 100 درصد فقط واجب است.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست/ اگر بمب اتمی بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد. ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست/ اگر بمب اتمی بد است، اروپا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد. ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست/ اگر بمب اتمی بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    آمریکا جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش 40 تانکر نفت سوریه را به شمال عراق منتقل کرد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    غلطی نمی تونید بکنید ایران دست بالارو داره
  • Daniyal IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    از بزرگترین نقطه ضعف های ایران همینه که بمب هسته ای نداره،وقتی اون آمریکا و اسرائیل جنایتکار که همش در تلاشند جلوی ایران را برای هسته ای شدند بگیرند و از طرفی ایران را به حمله ی هسته ای و زدن با بمب اتم تهدید می کنند این یعنی چی؟یعنی این که می خواهند این سلاح برتر را فقط خودشان داشته باشند برای نابودی کشورهایی همچون ایران،نمی دانم مسئولین امور خارجه چرا نسبت به این لفاظی ها سکوت کرده اند و از آن به نفع هسته ای شدن ایران استفاده نمی کنند؟!